ALLSIDIG: Salgskoordinator Linn-Marie Bergli er glad for at hun jobber tett på mange avdelinger i Norsk Dun.

Brian Cliff Olguin

Jobben min:

Jeg elsker at ingen dager er like

Hvem: Linn-Marie Bergli (36)
Hvor: Norsk Dun AS, Mysen
24.01.2024
24.01.2024 11:16

brian@lomedia.no

Det er rart å tenke på at veien hit gikk gjennom bemanningsbyrå og barnehagejobb. I 2019 var det ikke flust av jobber å få som nyutdannet dataingeniør, og jeg var opptatt av fortest mulig å begynne å tjene penger. Under pandemien var det veldig hyggelig og sosialt å jobbe i barnehage i en tid hvor landet hadde stengt ned, men det var også fint at jeg skulle videre.

Jeg kom hit til Kjærlighetsstien 1 i Mysen i april 2021. Bemanningsbyrået så at jeg kunne få bruk for min tidligere kundeservice-erfaring særlig på IT-siden med innsikt i hvordan systemendringer kan påvirke kundeservice. Og jeg har følt meg som hjemme her fra dag én. Sju måneder ut i vikariatet i kundeservice åpnet muligheten seg for fast jobb som salgskoordinator. Selvfølgelig tok jeg jobben.

I praksis fungerer jeg som støtte og bindeledd mellom kundeservice, ledelse og lager. Jeg har også en fot inne hos IT-ansvarlig hvor jeg får god bruk for utdanningen min som dataingeniør.

Jeg elsker at ingen dager på jobben er like! Det handler om å løse problemer. Noen ganger er det kortsiktige problemer, som i jula da et av systemene ikke funket en dag, og selgerne måtte kontakte oss per telefon for å sjekke lagerbeholdningen. Da var det godt at jeg bare kunne gå noen meter og være på lageret! Andre ganger er det mer langsiktige oppgaver som arbeidet med de nye kolleksjonene. Det betyr nye prislister, vareinformasjon og alt annet som skal være på plass før kolleksjonene skal ut til kunder via varemesser og lignende.

Selv om jeg ikke lenger er i kundeservice, er erfaringen derfra god å ha. Særlig når jeg forholder meg til kundeserviceavdelingen. Den allsidige jobben min og at jeg er i kontakt med nesten alle gjør at jeg har fått et enda større innblikk i hvordan bedriften er bygd opp og funker. For et ingeniørhode som meg er det veldig givende. Foreldrene mine har fortalt meg at jeg som liten var mer opptatt av å skru fra hverandre lekene mine enn å leke med dem. Så det var ikke rart at jeg gikk videre med ingeniørstudier.

Med det sagt kan du tenke deg hvor stas jeg synes det er at vi har produksjon av dundyner og puter i Norge. Og i 2022 hentet vi hjem produksjon av pynteputer av fjær hjem fra Kina. Jeg kan nå, om jeg vil, stikke hodet innom produksjonen og se og høre maskineriet gå sin gang. Slikt er viktig og gjør oss litt ekstra stolte.

24.01.2024
24.01.2024 11:16